psihologia lui 30

Imagine

Ca din senin primesc ieri un telefon de la un amic cu care nu am mai tinut legatura. Imi povestea ca de vreun an se simte ca un robotel. Face lucrurile automat, treaba merge de la sine dupa ani de eforturi sustinute, si se simtea cam singur si avea un regret ca nu se mai bucura de viata. Tocmai implinise 30 de ani cu cateva zile in urma. Pura coincidenta sau nu.

Pragul de 30 mi se pare etapa care te conduce spre adevarata maturitate. Daca pana atunci poti sa zburzi, poti sa cauti, sa incerci, sa gresesti, sa iubesti, sa plangi pentru toate nimicurile atat de frumoase ale vietii, pe masura ce te apropii de 30 viata prinde alta nuanta si capata alt contur.

La 30 vrei sa ai o viata implinita in doi, amandoi trag in aceiasi directie, amandoi vor aceleasi lucruri, nu mai cauti distractie si carpe diem, acum vrei stabilitate si  echilibru, nu mai esti debusolat de viata, de incercari, deja ai trecut prin multe pana acum si ai tras niste invataturi.

Vrei altceva. Vrei o familie, vrei copii, vrei o persoana cu care sa te intelegi, prin care sa treci prin toate, pe care sa te poti sprijini la nevoie. Dragostea, intelegerea si respectul au luat locul iubirilor pasionale, cand tot ce iti doreai era sa fugi un weekend la munte sau la mare cu el si sa traiesti clipa aia nebuna, acum e altceva, acum vrei altceva.

Toate incercarile carora le-ai facut fata te-au adus in acest punct culminant dupa parerea mea, punctul de la care pleci impreuna, nu mai pleci de unul singur, punctul de la care incepi sa traiesti la un alt nivel, alaturi de celalalt. Incep experientele in doi, imparti acelasi camin, responsabilitati, bucurii, imparti totul la doi.

Te-ai maturizat mult, acum esti suficient de copt ca sa nu iti mai sara tandara din orice, ai intelepciunea omului matur, te comporti ca un adult, esti considerat un adult, ti se spune deja Domnule cand intri intr-un local rafinat, ti se spune Doamna cand esti servita la masa, incepi sa te simti important, ti se acorda alta atentie, ti se acorda respectul cuvenit.

Mi se pare cea mai frumoasa varsta. Desi fiecare varsta este frumoasa prin experientele specifice, 30 mi se pare cea mai frumoasa etapa a unui om. Esti mai intelept, devii diplomat, te cizelezi, esti atent la felul in care te porti, la cum te imbraci, la cum reactionezi, esti mai exigent cu tine insuti. Ai devenit cel mai bun tu si vrei sa evoluezi.

Si in relatie esti diferit. Esti atent la persoana pe care o ai alaturi, nu mai vrei sa o impresionezi prin lucruri traznite, acum cauti sa impresionezi prin dragoste, naturalete si atentie. Te gandesti la familie, ca barbat stii ce responsabilitati vei avea, le constientizezi si ti se par frumoase, asta e vremea lor, asta e viata ta. Ca femeie esti mult mai matura, te pregatesti sa devii mama si intelegi responsabilitatea care apasa pe umerii tai. Daca o poti numi responsabilitate, pentru ca in fond este cel mai minunat lucru de pe pamant. Daca iti doresti asta. Restul stii ca le inveti din mers, nimeni nu s-a nascut invatat dar daca ai drag si vointa, stii ca poti fi si femeie, si gospodina, si mama, si sotie, si prietena pentru cel alaturi de care ti-ai jurat dragostea eterna.

30 inseamna maturitate, independenta, echilibru, curaj, familie. Privesc inapoi, si parca ma uit la viata unui personaj dintr-o carte. Cateodata am impresia ca un alt om a trait in mine pana acum. Privesc inapoi si vad greseli capitale, dar le accept pentru ca datorita lor am ajuns omul de azi, vad oameni care m-au ranit si nu m-au iubit si le multumesc pentru ca datorita lor am ajuns sa ma inteleg pe mine si sa evoluez, vad actiuni riscante si ma bucur ca le-am facut cand aveam douazeci si ceva de ani, pentru ca le-am putut repara, vad oameni care au plecat de langa mine, si m-au lasat singura, si le sunt recunoscatoare pentru ca datorita lor mi-am format identitatea, vad lucruri nebunesti pe care le-am facut si ma incanta cand imi aduc aminte, acum ar fi fost prea deplasat sa le mai fac.

Pentru ca acum este varsta la care simti ca traiesti cu adevarat viata. Acum gusti din ce inseamna viata, acum respiri aerul adultului din tine, acum esti ceea ce ai vrut sa devii.  Ai experimentat senzatii, ai cautat raspunsuri, ai plans mult, ai iubit cu pasiune, ai parasit cu tristete, te-ai jucat cu viata, ai riscat multe, ai pierdut batalii dar ai castigat razboiul cu tine si cu constiinta ta. Si cu tinele din tine.

La 30 e minunat, indiferent ce ai realizat sau ce nu ai apucat inca, acum mingea e in terenul tau si victoria este doar a ta. Iubesc 30 pentru sfertul de viata trait cu intensitatea unui meteorit care fulgera orizontul, iubesc 30 pentru ca am ajuns aici, pentru ca am trait viata la maxim, pentru ca nu am regrete, pentru ca mi se pare minunat, magnific, magic, pentru ca 30 inseamna viata!

Lasă un răspuns

