replica in fata vietii

Imagine

Exista in viata fiecarui om momente cand destinul ia o intorsatura neasteptata si atunci te simti tradat, abandonat, simti furie, deznadejde, tristete, dezamagire. Este momentul cu cea mai intensa incarcatura emotionala negativa si ai tendinta de a generaliza tot ce te inconjoara si de a blama. Apare sentimentul simplu si firesc de a da vina pe destin, pe viata, pe oameni, pe situatii, pe tine pentru ceea ce s-a intamplat iar tu nu iti doreai asta. 

Uneori viata bate filmul si atunci vrei sa ii dai o replica vietii. Gandesti ca ai dreptul acesta fata de oricine, fata de orice, dar chiar si fata de viata? 

Nu stiu altii cum sunt, dar eu nu am putut da niciodata vina pe viata. Nu stiu de ce. Desi in momentul acela greu care te doboara simti ca esti nedreptatit, ca nu meritai sa ti se intample asta, primul sentiment este acela de a riposta, nu am putut niciodata sa ii dau replica vietii. Desi de multe ori viata vrea sa ne pacaleasca, vorbind in numele nostru, nu am putut niciodata sa o contrazic. Poate gresesc. Sau poate nu indraznesc.

Ma intreb uneori ce se vrea de la noi, de ce nu suntem cu persoana pe care o iubim cel mai mult pe lumea asta, de ce nu avem ce ne dorim desi ne dorim cu tot sufletul, de ce oameni dragi pleaca de langa noi, de ce nu suntem apreciati desi o meritam pe deplin, de ce avem probleme, de ce suferim desi avem un suflet bun, de ce suntem mintiti, de ce suntem parasiti, de ce nu avem alaturi omul pe care ni-l dorim, de ce traim doar franturi din ceea ce se numeste o viata implinita?

Cateodata am tendinta de a ii cer vietii socoteala, nu inteleg cu ce am gresit si ridic privirea spre cer cu speranta ca voi primi un raspuns. Desi sunt o fire de un optimism exagerat sunt momente uneori cand nu mai pot suporta ciclicitatea evenimentelor nefericite care se deruleaza sub ochii mei.

M-a incercat nu de putine ori sentimentul de a ma impotrivi vieii si atunci replica a venit din partea ei. Viata este mereu cu un pas inaintea noastra si cateodata doar rade de noi cand se mai uita in spate sa vada daca mai suntem acolo si daca o urmam. Stie ca nu avem incotro, stie ca ne supunem ei si detine puterea.

Am avut momente cand m-am abandonat ei. Ca si acum, in momentul prezent. Ma incearca din nou sentimentul acela ca oricum viata este peste noi, oricum se va intampla ceea ce trebuie sa se intample, si uneori am senzatia ca oricat de mult te-ai opune, destinul este deja scris. Si atunci am ales sa imi conserv energia. Nu o mai imprastii in alte directii, simt ca oricum nu merita, ca o irosesc degeaba.

Nu indraznesc sa ii adresez vietii cuvinte reci si dure. Nu stiu cum face, dar cumva ne determina sa credem ca ne poate domina, ca ne poate intoarce cuvintele in defavoarea noastra. Viata este cel mai minunat sentiment de care imi este teama si nu ii pot da replica.

Am avut mereu incredere in viata. Nu m-am supus niciodata cu totul ei si nu am lasat-o sa ma domine complet, insa am avut incredere in ea. Mi-a aratat de multe ori ca e mai bine sa iti pastrezi sufletul curat si frumos decat sa porti ranchiuna. Iar vietii nu-i poti purta ranchiuna, pentru ca se poate intoarce impotriva ta. Cel mai bine este sa fii aliat cu ea, sa speri ca vei obtine tot ce iti doresti, ea te va face sa crezi ca te folosesti de ea si te va ajuta sub o forma sau alta. Tu vei ramane cu sentimentul triumfului, ca i-au jucat o festa vietii si de data asta, ea iti zambeste si te lasa sa crezi asta. In fond, totul s-a intamplat pentru ca ea a vrut sa ti se intample asta, nicidecum ca ai pacalit-o. Viata nu poate fi pacalita, indiferent ce metode si tehnici abordam. Va fi mereu mai presus de noi. Viata are puterea suprema pe care omul nu o va avea nicicand.

In final totul este o chestiune de alegere. Putem alege sa ne impotrivim ei sau sa ii devenim aliat. Indiferent ce am alege, cred tot mai mult ca lucrurile se vor intampla sub o forma sau alta la fel, difera doar atitudinea noastra fata de viata si poate nivelul de energie investit.

Lasă un răspuns

