toate lucrurile noi sunt grele la inceput

Imagine

Orice lucru nou e greu la inceput. Cu totii avem temeri si suntem neincrezatori in lucrurile noi pe care le incercam.

Ne este teama cand schimbam jobul, cand intram intr-o relatie, cand incepem ceva nou, pentru ca nu stim unde duce acest drum. Nu avem garantia succesului si multi se opresc aici, inainte macar de a incerca.

Ne lipseste curajul. Tot ce nu ne confera stabilitate si garantie privim cu suspiciune. Ne este teama sa nu dam gres, ne este teama sa incercam, ne este teama sa iesim din zona de confort si sa vedem si altceva. Ne este teama de necunoscut.

Ne este teama sa ne depasim fricile si traim cu ele toata viata. Ne este teama de esec si de aceea nici nu mai incercam. De teama sa nu esuam.

Ma gandeam la toate lucrurile noi pe care le-am facut, si cat de greu mi se pareau la inceput de realizat. Uneori ziceam ca nu voi face niciodata cutare lucru. Acum ma gandesc ca am facut toate lucrurile de care imi era teama. Imi era teama sa merg cu avionul pana cand am mers prima data si acum mi se pare o joaca de copii, imi era teama sa raman singura in casa si acum mi se pare cel mai placut lucru, imi era teama sa port lentile de contact si acum simt ca le am dintotdeauna, imi era teama de intuneric iar acum intunericul imi confera atata liniste, imi era teama de apa si imi este teama sa inot, dar iubesc apa si o imbratisez in fiecare vara cand merg la mare, imi era teama sa vorbesc in public pana am vorbit prima data si mi se pare foarte simplu si frumos, imi era teama de singuratate, pana cand aceasta a devenit singura optiune pe care mi-ai dat-o, imi era teama sa conduc, pana cand am descoperit libertatea pe care ti-o confera un permis de conducere.

Acum privesc lucrurile noi putin altfel. Le privesc un pic dificile pana le faci pentru prima data. Prima data e mai greu. Fiecare lucru nou e greu la inceput pentru ca iti este necunoscut. Dupa ce iti devine cunoscut il simti ca facand dintotdeauna parte din tine.

Am incercat multe lucruri noi de-a lungul vietii, am cautat sa-mi depasesc mereu limitele si sa-mi autodepasesc conditionarile.

Viata iti confera libertate. Mintea omului in schimb eticheteaza situatii si pune limitari. Conditionarea mentala este cel mai mare dusman al omului zilelor noastre. Desi traim intr-o societate in care numai cei puternici rezista si realizeaza lucruri frumoase, observ multi oameni in jurul meu care aleg sa nu incerce, chiar cu riscul de a se blaza in propria lor viata.

Iubesc oamenii curajosi, iubesc oamenii care se inalta, chiar daca mai cad uneori. Iubesc indrazneala de a incerca, este forma suprema de curaj, ma incanta si ma motiveaza. Iubesc lucrurile noi de care mi-e teama pentru ca stiu ca intr-o zi mi se vor parea banale. 

2 comentarii (+add yours?)

  1. Roxana M.
    Iul 01, 2013 @ 18:30:38

    Felicitări! Blogul tău a fost nominalizat pentru ”A Bouquet Of Three Awards”, premiu simbolic pentru activitatea în blogosferă. Pentru detalii, intră aici: http://viatainliniisimple.blogspot.ro/2013/07/viata-in-linii-simple-si-de-la-90-la-60.html
    Cu drag, Roxana.

    Răspunde

  2. viatapetapet
    Iul 01, 2013 @ 22:35:48

    Iti multumesc pentru frumoasa apreciere.

    Răspunde

Lasă un răspuns

